Två veckor..

Det märks att det är semestertider nu och bra planerat för de som går nu med att få toppenväder! Själv har jag två veckor kvar av jobb och det börjar kännas nu faktiskt. Jag längtar!

I veckan gick min mormor bort. Blev såklart grymt ledsen för hon var en liten glad och envis tant som alltid var positiv. Vi brukade prata om kärlek och fika en massa när vi sågs. Det är alltid jobbigt när en närstående går bort så jag tillåter mig sörja men vet att hon har det bättre där hon är nu, tillsammans med morfar. Förhoppningsvis kommer hon och tittar till mig då och då. Och det är bra att veta i dessa stunder att det är bara vi som sörjer och saknar. De avlidna är fria, friska och mår toppen. 

Helgen spenderas med att jobba, och efteråt blir det träning och sen bara njuta av livet. Behöver lite ensamstund ikväll känner jag. Tystnad, lite kaffe ute på altanen och hoppas få lite sol på pannan. 

Livet är härligt ändå!

❤️

4 reaktioner på ”Två veckor..

Kommentera

