Cats & dogs are falling 

Lördag. Vaknar vid 9 och somnar om. Vaknar sen vid 11. Har ställt klockan hela veckan trots semestern. Vet ju att jag lätt kan sova bort en hel dag annars, men inser att det är just det jag behöver. Sova..

Ute regnar det som om det inte fanns något slut. Det är mörkt i lägenheten trots förmiddag, så efter frukosten tänder jag ljus i hela lägenheten. Älskar värmeljus. Hade tänkt gå ner och träna men efter att ha mediterat så inser jag att jag behöver ett rejält yogapass, så gör ett entimmarspass, med tända ljus och regnet smattrandes på mina fönster. Väldigt rogivande. 

Så nu sitter jag här i soffan med en kopp kaffe i handen. Katten ligger och snusar här bredvid. Det är tyst förutom tunga droppar som slår mot fönsterbläcket. Jag inser mer och mer att jag längtar till mitt egna hus i grönskan. Ett rött hus med vita knutar med lummig trädgård som såklart är fästingfri… Det kommer ske när det är dags, så jag njuter nu i stunden. Av regnet och tystnaden. 

Och jag trivs med mitt liv!

5 reaktioner på ”Cats & dogs are falling 

  1. Åh jag skulle också vilja bli bra på det där med yoga för jag tror verkligen att det är jättebra.
    Tända ljus… ja igår satt jag i en solstol och idag kurar vi i soffan. Nyckfull sommar det här.
    En perfekt dag att drömma om det där röda huset 🙂 och vet du… för 7-8 år sen satt jag i min lilla lägenhet och tänkte att när jag fyller 40 ska jag inte bo i den här 1:an, då får jag skaffa mig något annat. Inte visste jag då att jag idag skulle sitta i det här röda huset med vita knutar och lummig trädgård 🙂
    Kram och keep on dreaming!

  2. Tycker att det låter fint. Gillar tanken på ett litet hus, rött med vita knutar. I min fantasi är det litet, nästan pyttelitet. Med en prunkande trädgård. Mmm, fint. Mycket fint.

Kommentera

