Oväntad söndag

Det var fint väder igår. Solen sken och jag satt ute på min altan i cirka 30 minuter. Hade först tänkt ta med mig kaffe och fika ute i skogen för att njuta, men det blev inte så. Kroppen ville inte det och det är bäst att lyssna på den. 

Värsta migränanfallet kom och sängliggandes blev jag. Försökte äta men mådde grymt illa, vilket jag aldrig brukar göra i samband med migrän. Försökte borsta mina tänder sen när klockan var 21 efter jag försökt titta lite på tv men knappt att det gick då jag mådde grymt illa När jag stod upp. Under natten hade jag min lilla vän hos mig hela tiden. Hon låg nära och tröstade! De där djuren vet verkligen när du mår dåligt. 

Idag skiner solen ytterligare. Jag mår bättre men fortsätter lyssna på kroppen, så någon träning blir det inte tal om. Har promenerat till affären i linne och shorts. Huden är bländande vit, inget spår av sommarsol som fastnat på mig och jag bryr mig faktiskt inte. Att vara brun är ju snyggt och fräscht, och jag kan bli det om jag lägger mig i solen, men jag finner ingen ro till att göra det. 

Men nu, kaffe och digestivekex på altanen och låter solen lysa en liten stund på den bleka huden. 

Livet är underbart ändå!

4 reaktioner på ”Oväntad söndag

Kommentera

